Professzionális programok

TeamWork

Hossz

6 óra

Ár

112000 Ft per irányító

Ismerd meg a pilóták munkáját, a repülőgép reakcióját az ATC engedélyekre, a pilóták valós tevékenységét rossz időjárásban, kényszerhelyzetben és keressük meg azokat a pontokat, ahol segíteni lehet egymás tevékenységét.

A tréning nem titkolt célja, hogy - mint egykori légiforgalmi irányító - egy kicsit más szemszögből mutassam be számotokra azokat a folyamatokat, amelyek a mikrofon másik felén zajlanak. Tisztában vagyok azzal, hogy az idő limitált, ezért a tanfolyam menete is ehhez igazodik. Nem kell megijedni, nem kell tudni repülőgépet vezetni és nem is szeretnénk itt senkit erre tanítani.

Mivel a tanfolyam kifejezetten szakmai, ezért a résztvétel feltétele a légiforgalmi irányítói szakszolgálati engedély, ATPL vagy CPL pilóta jogosítás vagy gyakornok irányítói státuszt igazoló dokumentáció megléte. 

A hatórás tanfolyam fő célja, javítani a kommunikációt, bemutatni egy irányítói engedély hatását és végrehajtását a kabinban, bemutatni a bonyolultabb helyzetek megoldását és annak hatásait az ATC irányába. Ezek során megismerjük azokat a mai modern rendszereket, amelyek összekötik a légijárműveket az ATC-vel. Szó fog esni a rendszerekről, az ATC-t érintő pilóta kötelmekről és átismétlünk olyan szakmai kifejezéseket, amelyeket ritkábban használunk. Röviden úgy fogalmaznék: hozzáadott ismeretanyaggal erősíteni a repülésbiztonságot. 

Tekintettel arra, hogy 3 szakterület irányítóit szólítjuk meg a tanfolyammal, ezért az aznapi briefing főcsapás-iránya mindig alkalmazkodni fog az irányítói munkakörhöz. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy ne lehetne más szakterületre vonatkozó témáról beszélgetni vagy bemutatni. A tanfolyam gerince mellett, lehetőség lesz választani előzetesen egy 3 csoportból álló tematikus menüből, - Á la Carte-szerűen kiválasztani azt a témakört - amit az adott napi csoport szeretne, hogy jobban kifejtsünk, bemutassunk számukra. 

A kiegészítő témakörök az időjárási elemek, a technikai részletek és a választható meghibásodások lesznek. Témakörönként 3-5 választható opció áll rendelkezésre, amiből egyet választhatunk. 

Ezekről a briefing során beszélünk, majd az ehhez kapcsolódó repülési elem bemutatása a szimulátorban történik. A két óra viszonylag rövid, de pont elég lesz arra, hogy a három ember, akivel foglalkozunk, fel tudja dolgozni a látottakat. Lehetőség van arra, hogy egyvalaki mindig a pilótaülésben üljön, és aktívan részt vegyen a helyzet megoldásában. 

A de-briefing során, átbeszéljük a fennmaradó vagy felmerült kérdéseket, amelyek a repülés során merültek fel.

Példa tanmenet, közelkörzeti/ tornyos irányítók számára: 

Briefing témakörök a TMA részére:

 

  • Általános JET elmélet röviden és tömören
  • A repülőgép navigációs rendszereinek működése. 
  • FMC, Autopilota
  • A repüléshez használt információs anyagok pilóták számára:
  • Repülési terv, Időjárás, NOTAM-ok, LOADSHEET
  • A repüléshez használt applikációk
  • A felszállás számítása, korlátai
  • A pálya kiválasztásának szempontjai
  • Teendők a fülkében pályaváltás esetén.
  • Környezeti hatások az emelkedő képességre
    • Jegesedés
    • Szél/ Szélnyírás Prediktív / Reaktív szélnyírás 
    • Zivatarok/ RADAR
    • A SID/STAR megjelenítés a pilóták számára 
    • A felszállás szakaszai a fülkében

            Szegmensek emelkedés közben

  • Zajcsökkentési eljárások pilóta oldalról
          NADP I, NADP II

  • A megközelítés szakaszai, munkák a fülkében, a pályaváltási
    teendők
  • 3D, 2D eljárások ILS, LVO, RNP, VISUAL/CIRCLING eljárások.
  • Az átstartolás és annak kiváltó okai.

 

NON NORMAL eljárások

 Vészhelyzet anatómiája, avagy a AVIATE-NAVIGATE- COMMUNICATE filozófia

 

⁃            vészhelyzetek kezelése, munkamegosztás

⁃            FORDEC, DODAR, PIOSEE / NITS eljárások

⁃            Memory items vs Read and Do

⁃            A személyzet terheltsége

⁃            Vészhelyzetek fajtái

⁃            PAN or MAYDAY?

⁃            Orvosi problémák

⁃            Műszaki problémák

⁃            Jogellenes beavatkozás

⁃            Teendők a probléma megoldása után

⁃            A repülés folytatása/ sürgősség törlése

⁃            Visszafordulás és annak anatómiája, megoldásai

 

A program minimálisan 2 fő esetén indul. Alkalmanként maximum 3 fő részvétele lehetséges.A nap során kávét, üdítőt, rágcsálnivalót biztosítunk.  

Napi időbeosztás. 

0900-1030    Brieifing

1045-1230    Szimulátoros repülés

1230-1300    Ebédszünet

1300-1415    Szimulátoros repülés

1430-1530    De-breifing

 

Kérdés esetén vagy időpont foglaláshoz kérlek hívjátok a 06300725083-as telefonszámot.


Szüle Zsolt
B747 Kapitány
ex légiforgalmi irányító 

Fel
Keress Minket!

Kérdés esetén, nyugodtan írj Nekünk!

Az űrlapon keresztül küldd el részünkre kérdésedet és mi gyorsan válaszolt adunk rá!