Ismerd meg a pilóták munkáját, a repülőgép reakcióját az ATC engedélyekre, a pilóták valós tevékenységét rossz időjárásban, kényszerhelyzetben és keressük meg azokat a pontokat, ahol segíteni lehet egymás tevékenységét.
A tréning nem titkolt célja, hogy - mint egykori légiforgalmi irányító - egy kicsit más szemszögből mutassam be számotokra azokat a folyamatokat, amelyek a mikrofon másik felén zajlanak. Tisztában vagyok azzal, hogy az idő limitált, ezért a tanfolyam menete is ehhez igazodik. Nem kell megijedni, nem kell tudni repülőgépet vezetni és nem is szeretnénk itt senkit erre tanítani.
Mivel a tanfolyam kifejezetten szakmai, ezért a résztvétel feltétele a légiforgalmi irányítói szakszolgálati engedély, ATPL vagy CPL pilóta jogosítás vagy gyakornok irányítói státuszt igazoló dokumentáció megléte.
A hatórás tanfolyam fő célja, javítani a kommunikációt, bemutatni egy irányítói engedély hatását és végrehajtását a kabinban, bemutatni a bonyolultabb helyzetek megoldását és annak hatásait az ATC irányába. Ezek során megismerjük azokat a mai modern rendszereket, amelyek összekötik a légijárműveket az ATC-vel. Szó fog esni a rendszerekről, az ATC-t érintő pilóta kötelmekről és átismétlünk olyan szakmai kifejezéseket, amelyeket ritkábban használunk. Röviden úgy fogalmaznék: hozzáadott ismeretanyaggal erősíteni a repülésbiztonságot.
Tekintettel arra, hogy 3 szakterület irányítóit szólítjuk meg a tanfolyammal, ezért az aznapi briefing főcsapás-iránya mindig alkalmazkodni fog az irányítói munkakörhöz. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy ne lehetne más szakterületre vonatkozó témáról beszélgetni vagy bemutatni. A tanfolyam gerince mellett, lehetőség lesz választani előzetesen egy 3 csoportból álló tematikus menüből, - Á la Carte-szerűen kiválasztani azt a témakört - amit az adott napi csoport szeretne, hogy jobban kifejtsünk, bemutassunk számukra.
A kiegészítő témakörök az időjárási elemek, a technikai részletek és a választható meghibásodások lesznek. Témakörönként 3-5 választható opció áll rendelkezésre, amiből egyet választhatunk.
Ezekről a briefing során beszélünk, majd az ehhez kapcsolódó repülési elem bemutatása a szimulátorban történik. A két óra viszonylag rövid, de pont elég lesz arra, hogy a három ember, akivel foglalkozunk, fel tudja dolgozni a látottakat. Lehetőség van arra, hogy egyvalaki mindig a pilótaülésben üljön, és aktívan részt vegyen a helyzet megoldásában.
A de-briefing során, átbeszéljük a fennmaradó vagy felmerült kérdéseket, amelyek a repülés során merültek fel.
Példa tanmenet, közelkörzeti/ tornyos irányítók számára:
Briefing témakörök a TMA részére:
Szegmensek emelkedés közben
NON NORMAL eljárások
Vészhelyzet anatómiája, avagy a AVIATE-NAVIGATE- COMMUNICATE filozófia
⁃ vészhelyzetek kezelése, munkamegosztás
⁃ FORDEC, DODAR, PIOSEE / NITS eljárások
⁃ Memory items vs Read and Do
⁃ A személyzet terheltsége
⁃ Vészhelyzetek fajtái
⁃ PAN or MAYDAY?
⁃ Orvosi problémák
⁃ Műszaki problémák
⁃ Jogellenes beavatkozás
⁃ Teendők a probléma megoldása után
⁃ A repülés folytatása/ sürgősség törlése
⁃ Visszafordulás és annak anatómiája, megoldásai
A program minimálisan 2 fő esetén indul. Alkalmanként maximum 3 fő részvétele lehetséges.A nap során kávét, üdítőt, rágcsálnivalót biztosítunk.
Napi időbeosztás.
0900-1030 Brieifing
1045-1230 Szimulátoros repülés
1230-1300 Ebédszünet
1300-1415 Szimulátoros repülés
1430-1530 De-breifing
Kérdés esetén vagy időpont foglaláshoz kérlek hívjátok a 06300725083-as telefonszámot.
Szüle Zsolt
B747 Kapitány
ex légiforgalmi irányító
Az űrlapon keresztül küldd el részünkre kérdésedet és mi gyorsan válaszolt adunk rá!