Félsz a repüléstől? Nem vagy egyedül!  Tudtad, hogy az emberek 50-60%-a szorong a repülés előtt vagy alatt, és 33%-uk komoly félelmekkel küzd? Ha te is így érzed, itt az idő, hogy végleg leküzdd a repülési félelmedet!
 
Ne dőlj be a pár órás tanfolyamoknak!

Ezen a kétnapos, intenzív kurzuson végre megérted, miért a repülés a világ legbiztonságosabb közlekedési módja.
✔️ Légy magabiztos a fedélzeten! Szakértőink részletesen bemutatják azokat az eljárásokat és protokollokat, amelyeket garantáltan nem ismertél, és amelyek segítenek eloszlatni az aggodalmaidat.
 
Tanuld meg kezelni a stresszt! Terapeutánk olyan gyakorlati stresszoldó technikákat tanít, amelyeket azonnal alkalmazhatsz a következő repülésed során.
Tapasztald meg, milyen a pilóták munkája! Egy élethű repülésszimulátorban testközelből megtapasztalhatod, mennyire fegyelmezett és szabályozott a repülés, akár normál helyzetben, akár vészhelyzetben.Korlátozott helyek!
 
Egy tanfolyamra legfeljebb 10 fő jelentkezhet, ezért ne halogasd a döntést! Fontos! A gyors kapcsolatfelvétel érdekében a résztvevő telefonszámát írd az „ajándékozott” mezőbe.
Jelentkezés után telefonon keresünk és egyeztetünk veled! 
 
Ne hagyd, hogy a félelmed irányítson – vedd kezedbe az irányítást! Mi segítünk!



Soron következő időpont: 

2025. március 27-28.


Kétnapos tanfolyam!!!

Foglaláshoz kérjük, kattintson IDE

A részvételi díj a két napra 159.990.- HUF / fő

RTL Fókusz című adása, az AVIOFÓBIÁRÓL 2024. január 29-én

 


Ezt tehetjük, ha félünk a repüléstől

 


„Kilencszeres mértékben hat az alkohol a levegőben” – ezért a pszichológus nem ajánlja az aviofóbiásoknak az italt 

 

 

Magellán riport: Aviofóbia: Minden harmadik ember retteg a repüléstől


Tények Plusz adás, 2023. szeptember 26., kedd
23. perc 50. másodpercétől nézhető a cikkhez kapcsolódó téma:



SIMFLITE aviofóbia tréning
Az anyagot összeállította: Riha Zsófia Életmód szakterapeuta, pszichológia tanácsadó
Szüle Zsolt Oktatókapitány és NagySzilva és Trunk Emese  vezető légiutas kísérők 

Kiknek szól a „Fear of Flying” program?
Akik:

  • szoronganak az utazás előtt,
  • félnek a repüléstől,
  • idegesek vagy nem érzik magukat komfortosan a repülés alatt
  • nem mernek repülőre szállni a fentiek következtében

„Aviofóbiája sokkal több embernek van, mint gondolnánk.”
Hatvan százaléka az emberiségnek nem repül teljes nyugalomban, míg körülbelül 33 százalék jelentősen szorong.

Mi az, hogy aviofóbia: a legegyszerűbben úgy fogalmaznám meg: rettegés, pánik, félelem a repüléstől.

Könnyű lenne azt mondani, „mitől félsz, hisz a legbiztonságosabb közlekedési eszköz.”

Pedig a repülés tényleg az egyik legbiztonságosabb utazási forma a világon. Az International Air Transport Association (Nemzetközi Légi Közlekedési Társaság) statisztikái alapján 16 millió repülőútból egy végződik halálos balesettel. Vagyis repülőn utazva 1 a 9 821-hez az esélyed, hogy halálos kimenetelű baleset ugyanez a szám autóval utazva 1 a 114-hez!


Mitől alakul ki a repüléstől való félelem?
Az aviofóbiának (repüléstől való félelem) több oka is lehet.

  • A leggyakoribb, mikor a félelem az információhiányból ered. Ha először vagy ritkán repül az utas, nincs tisztában a repülés elvével, és menet közben olyan, számára szokatlan jelenségeket vagy hanghatásokat tapasztal, aminek nincs tisztában az okával.
  • De a szorongás azoknál is megjelenhet, akik gyakran utaznak, viszont a repüléssel együtt járó tényezők vagy a potenciális kockázatok zavarják őket, mint például:
  • a reptéri tömeg,
  • a COVID-fertőzés,
  • a több órás bezártság,
  • a magasság,
  • a kontrollvesztett állapot,
  • a légikatasztrófák gondolata, vagy
  • egy lehetséges terrortámadás.
     

Milyen tünetei vannak az aviofóbiának?

Észrevehetjük, hogy elhatalmasodik rajtunk a repülésiszony, amikor izzad a tenyerünk, az egész testünket kiveri a hideg veríték, remegünk, hányingerük van vagy hevesebben dobog a szívünk. Szélsőséges esetben még nehézlégzés is kialakulhat, és sajnos nem ritka a pánikroham sem.

Könnyen dobálóznak civil emberek szakmai kifejezésekkel: Biztos pánikrohamom van. Nos, akkor tisztázzuk, mi az a pánikroham:

A pánikroham olyan testi tünetekkel járó, psziché által indukált állapot, amelynek hátterében nem áll szervi megbetegedés. „Úgy kell elképzelni, mint az egymásra rakódott, meg nem oldott szorongások összességét. Egy olyan szintű félelem, ami halálfélelemmé fokozódhat. Összetett folyamat, hiszen, ha valaki már tapasztalta, attól kezd szorongani, hogy nehogy megint pánikrohama legyen.

 

A programban résztvevő kollégáink

 

Hogy alakul ki a pánikroham:

A pánikroham úgy alakul ki, hogy az ősi ösztönökre reagáló hüllőagy, ami mindannyiunkban dolgozik, nem tud különbséget tenni a feltételezés és a valóság között, emiatt, ha görcsösen szorongunk egy elképzelt forgatókönyv miatt, agyunk elkezdi az ezáltal aktiválódó hüllőagy üzenetét adni a testnek: készüljön a menekülésre. Ezért kezd el hevesen dobogni a szívünk: minél több vért akar juttatni az izmokba, amik összeszorulnak. Kiélezett állapotba kerül ilyenkor a szervezet – holott valós veszély nem fenyegeti! Ezért segíthet az, ha nem hagyjuk a hüllőagyat döntő szerepbe kerülni: racionális gondolkodással, a jelenben maradva megőrizhetjük higgadtságunkat.

Ha egy kicsit távolabbról és szakmaibban akarjuk megérteni:

Stressz idején mi nők és a férfiak is egy úgy nevezett KORTIZOL nevű hormont termelünk- ez kell, hogy észleljük a valós vagy vélt veszélyt és reagáljunk.

No ez nem is olyan egyszerű. A férfiak a kortizol hormonra tesztoszteront termelnek, vagyis ez kellett ahhoz, hogy annak idején legyőzze a mamutot vagy a kardfogú tigrist, mi nők pedig a kortizolra oxitocint termelünk. Vagyis összegyűjtöttük a biztonságot ígérő barlangban a családot és a szeretet erejével megnyugtattuk őket.

Nos elérkeztünk egy nagyon fontos pontra. Kétféleképpen reagálunk egy szorongásos helyzetre. A férfi akár verbálisan vagy fizikailag erőt demonstrálnak, mi nők pedig magunkba fordulunk és úgy szorongunk.

Mitől lehet egy kicsit megnyugodni, ha repüléskor jelentkezik a pánik?
A legjobban működő módszer az, ha hátra dőlünk, lassan mély levegőket veszünk és figyeljük a környezetünket. A körbeszaglászás módszerének szoktam nevezni az alkalmazandó technikát. Ez egy nagyon racionális kérdéssel kezdődik: itt és most engem bármilyen veszély fenyeget-e? A válasz természetesen az, hogy nem. Szóval a feladatunk az, hogy racionális gondolatokat gyártsunk. Nézzünk szét, figyeljük meg a részleteket, győződjünk meg róla, hogy abban a pillanatban biztonságban vagyunk.

Figyeljük az embereket, akik velünk együtt utaznak, teszik-veszik a csomagjaikat. Milyen veszély fenyegetne a jelenben? Abban a pillanatban minden rendben van, és semmi nem garantálja azt, hogy ez nem így lesz később. A lényeg, hogy a gondolatainkat ebbe a racionális tartományba tereljük.

Vagyis a feltételezés a jövőben van- akár katasztrófa filmek miatt, akár hallottunk egy kirívó példát, hogy ne adj isten Timbuktuban lezuhant egy repülő, nekünk meg semmilyen bizonyítékunk nincs arra, hogy a jövőben velünk is valami rossz fog történhetne. Szóval csak azt képzeljük, hogy biztos velünk is ez fog történni. Ezt hívjuk projekciónak, kivetítésnek. És addig is sikerülhet eljutni, hogy teljes nagy fantázia filmet gyárt az illető és lám, ott a pánik.

Mindenki egyéni és egyéni módon reagál! – Egy biztos, hogy a folyamatot mi generáljuk és mi tartjuk fenn.

A közelgő repülés megvalósulása kellemetlen érzéssel és szorongással járhat. Minél közelebb jön az indulási nap, annál több tünet jelenhet meg a repüléstől való félelemben szenvedő személynél. Az első izzadást általában követi a gyomor probléma és a fejfájás.

A repülés előtti utolsó egy-két napban a pánikrohamszerű tünet növekedhet. A szenvedőnek az az érzése, hogy óhatatlanul a legnagyobb elképzelhető fenyegetés felé veszi az irányt, és szó szerint be fogja szippantani. Így nem lát kiutat a repülés félelméből. Úgy élheti meg a mostban, hogy az ő belső katasztrófafilmje valóság lesz.

Az utazás napján és a repülőgépben ülve az ember sok esetben passzív elszenvedésként éli meg önmagát, erősen beszűkülnek a gondolati és úgy tűnik, hogy szinte teljesen kiszolgáltatott.

Pedig nem kiszolgáltatott. Hanem igenis aktív cselekevője a helyzetnek. Tud információt szerezni, lehet a stewardessekkel beszélni esetleg a pilótával is tud beszélni indulás előtt. Amint pedig utazó magasságba ért, kicsatolhatja az övet, járkálhat.


Időbeosztás

1. Napi program

 09.00 – 09.15 Nyitógondolatok, bemutatkozás a szakemberek részéről + az tréningen résztvevők bemutatkozása (warming up)

 09.15 – 11.15 A légiutaskísérők munkája és feladata Normál és vészhelyzeti tevékenységek bemutatása

              Előadó: Trunk Emese vagy Nagy Szilvia /Swiss Airlines/

 11.15 – 11.45 Ebédszünet

 11.45 – 14.45  A repülőgép bemutatása és felépítése.Repülési alapok könnyed formában, a személyzet felkészülése, a repülést           körül velő szolgálatok működéseA személyzet munkája és felkészülése a repülésre

               Előadó: Nagy Szilvia (Swiss) vagy Trunk Emese (GoToSky/SkyEUROPE) , illetve  Capt Szüle Zsolt vagy Capt Viczián István

 15.00 – 16.30   Normál repülési eljárások a SZIMULÁTORBAN, interaktív program 

               Előadó: Capt Szüle Zsolt, Capt Viczián István

 16.30 - Első napi Debriefing / feedback

 

2. Napi program

 09.00 – 09.15.  Nyitógondolatok, az előző alkalom főbb pontjainak átismétlése, feedback

 

09.15 – 12.00  Pszichológiai / lélektani megélések ismertetése, a szorongás tünettana és lefolyása, technikák, amikkel úrrá tud lenni az utazó a pánikon, szorongáson. Mi különbözteti meg a félelmet a szorongástól? Hogy tudjuk a szorongást félelemmé konvertálni, majd pedig a tudatosítással lecsendesíteni.

              Előadó: Riha Zsófia

12.00 – 12.30 Ebédszünet

1230 – 13.00 Technikák tréningszerű bemutatása, gyakoroltatása (relax, légzőtechnikák, testi érzetek tudatosítása és azokkal való tudatos bánásmód

            Előadó: Riha Zsófia

 13.10 – 15.45.   A repülést körülvevő hatások és azok feldolgozásaIdőjárási elemek a repülésben és azok kockázata.

            Előadó: Capt Viczián István / Capt Szüle Zsolt

 16.00 – 17.00  Különleges helyzetek megoldása a SZIMULÁTORBAN, interaktív program 2x45 perc

             Előadó :Capt Vixzián István / Capt Szüle Zsolt /FO Steinhöfer Gábor

 17.00 Debriefing / feedback

Riha Zsófia/ Szüle Zsolt


Örömteli és nyugodt utazást kívánok.

 

FEAR OF FLIGHT PRORGAM PDF LETÖLTÉSE

 


Soron következő időpont: 2025. március 27 -28. 

Foglaláshoz kérjük, kattintson IDE

A részvételi díj a két napra 159.990.- HUF / fő


Soron következő időpontok: Hamarosan

Fel
Keress Minket!

Kérdés esetén, nyugodtan írj Nekünk!

Az űrlapon keresztül küldd el részünkre kérdésedet és mi gyorsan válaszolt adunk rá!