Szüle Zsolt

Szüle Zsolt

B747-400/8F kapitány, B737 oktatókapitány, Oktatópilóta

Szüle Zsolt, oktatópilóta, Boeing 747 parancsnok, több mint 15000 repült órával rendelkezik a közforgalmú és kisgépes repülés területén. Korábban, 15 éven át légiforgalmi irányítóként dolgozott a Hungarocontrol berkein belül, így a szakma mindkét oldalát ismeri.


Repült óra: 14500+

Szakmai életút

Szakmai vezetője volt a SkyEurope légitársaságnak, több mint 10000 repült óra tapasztalattal rendelkezik a Boeing 737-es típus családban. Jelenleg is aktív Boeing 747 kapitány, a szimulátor alapító tulajdonosa.

  • 1989-ben kezdte tanulámányait a Széchény István Egyetemen
  • 1992-ben légiforgalmi irányító jogosítás 2004-ig légforgalmi irányító
  • 1995-ben szerzi első szakszolgálati engedélyét, Cessna 172
  • 1998-ban kereskedlmi pilóta Cessna 421-es típus
  • 2001-ban B737-400 típusjogosítás, Travel Service, jelenleg Smartwings
  • 2003-ban Air Senegal International, Dakar. B737-700 másodpilóta
  • 2003-ban Csatlakozik a frissen alakult SkyEurope légitársasághoz
  • 2004-ben Kapitányi kinevezés majd a cég szakmai vezetője lesz
  • 2005-ben B737 Oktató-Vizsgáztató berepülő jogosításokat kap
  • 2010-2012 Pegasus Airlines, Isztambul, B737
  • 2012-2014 Jetairfly Brüsszel, B737
  • 2015-2017ACT Airlines, Jeddah, Doha, Isztambul B747 jogosítás
  • 2017- Cargologic Air, London B747-8F kapitány

Kapcsolódó blogbejegyzések

Barlangból az égbe

A civilek számára megközelíthetetlen hely volt a Magyar Honvédség Légi Vezetési és Irányítási Központja a Gellért-hegy gyomrában. Az ott dolgozók emberfeletti munkát végeztek, olykor áldatlan körülmények között. Szüle Zsolt Boeing–747-es parancsnokkal idézzük fel a hősi időket.


Beszélgetés Szüle Zsolt B747-es pilótával, a SimFlite szimulátorközpont tulajdonosával

Szüle Zsolt megvalósította a legtöbb kisgyerek vágyát: pilóta lett. B747–400-as kapitány, B737-es oktatókapitány, oktatópilóta. Kis túlzással és némi szimbolikával azt is mondhatnám, hogy csak egyszer szállt fel, de azóta is hasítja az eget. Több mint 14 000 repült óra után úgy döntött, hogy a földre hozza és mindenki számára elérhetővé teszi a repülés élményét, létrehozza a SimFlite szimulátorközpontot, szívében az „Égbolt királynőjének” is nevezett Boeing B747-es pilótafülkéjével.


Az álmaink ára…

Az alábbi posztom egy korábban adott interjúm publikálása, amely az Origon jelent meg 2017-ben.


A Szimulátor

Tavasszal mertem nagyot álmodni. A bankom szerint én egy nagyon konzervatív besorolású és gondolkodású számlatulajdonos vagyok. Néztek is nyáron az ismerőseim, amikor céget alapítottam és létrejött a Simflite Légiszolgáltató Kft. A Simflite pedig elhoz Magyarországra egy Boeing B747-400 repülés-gyakorló berendezést.


A Szappanosdeszka

A repülés – mint egyéb más terület az életben – szappanos deszkák sokaságából áll, de életünk során próbálunk figyelni arra, hogy ne lépjünk olyan “mezőre”, ahol ilyenek lehetnek. A gond akkor van, ha ilyenekkel van kirakva az utunk. Akkor biztosan úgy járunk mint én Novoszibirszkben, aki vagy 30 métert csúszott mint csótány a hátán, miután nem gondolta volna, hogy a szibériai jeges lejtő, az olyan mint a többi jeges lejtő. Marhára csúszik, csak sokkal hidegebb. Ez a fizikai szappanos (jeges) deszka volt :).


Arccal a Harz hegység felé

Tulajdonképpen lehetett volna sima út is a EDAZ-LHTL repülés, de az szokatlan májusi időjárás közbeszólt és az időben meghozott döntések sorozata valamint az időben megállított svájci sajt modellnek köszönhető az, hogy az ember megoszthatja a tapasztalatait másokkal. Persze mondhatják az emberek azt, hogy minek repülni ilyen időben, de mivel a repülőgépet a sima hobbi “ide-oda” repülésnél többre használom, ezért előfordulhatnak hasonló esetek, amiből tanulni lehet.


Az a bizonyos Augusztus 20

2006 Augusztusát írtuk. Javában dübörgött a SkyEurope, Magyarország kedvenc Low-cost légitársasága. Sokan szerették, sokan repültetek vele. Mások voltunk. Vidámak, nyitottak, egy kicsit meglepő mindenki számára. Rengeteg ötletünk volt és mindenki aki itt dolgozott szerette ezt a munkahelyet. Ezért is hagyott olyan mély nyomott mindenkiben a megszűnése. Azóta évek teltek el, az idő igazolta az akkori üzlettársak sikerét.


Megint egy jó munkanap

A Pilóta. Hivatalos megnevezése: Repülőgépvezető. Ergo a pilótakeksz (nem az Oreo) , ettől a naptól csakis repülőgépvezető-szárazsütemény néven futhat tovább. Érdekes szakmát űzünk. Mi akik benne élünk tudjuk ezt nagyon szeretni és tudjuk rettenetesen utálni is. Kívülről az az embereknek látszik, hogy pompa és ragyogás a munkánk, esetekben /filmekben/ ék akalakban megyünk át a terminálon, minden bámészkodó mutogat és azt gondolák, ezt akarják ő is csinálni.


Történet a múltból

Átéltem első nagyon durva élményemet török kapitánnyal és elsőtiszttel a cégen belül. Ma Dalaman – EGNJ (Humberside)- EGAA (Belfast) útvonalon repültünk heavy crewban (2 cpt, 1 fo). EGNJ egy picike, a pálya 1950 méter, de miután siklópálya beledöf a betonba utána már csak 1650m maradt megállni.


Forgószél

A mai napi sztorim nem olyan hosszú és szövevényes mint a Belfast-i kaland, de mégis rejteget tanulságos momentumokat. Az történt ugyanis, hogy beosztódtam egy Kaysery – Coppenhága- Kónya-Istanbul járatra. Ez magában még nem olyan szörnyű, csak mindez naplementében odafele, koromsötétben kornyadozva visszafele történik.


Fel
Keress Minket!

Kérdés esetén, nyugodtan írj Nekünk!

Az űrlapon keresztül küldd el részünkre kérdésedet és mi gyorsan válaszolt adunk rá!